Toimitusehdot

Allergia- ja Sisäilma-apu Oy

Verkkokaupan ja muun myynnin toimitusehdot voimassa 3.2.2017 alkaen:

Toimitustavat ja -kustannukset

Toimitamme tuotteita eri puolille Suomea. Toimitus tapahtuu pääsääntöisesti postitse ja Matkahuollon kautta, toimitusaika on 1- 5 arkipäivää. Mitään käsittelykuluja ei peritä. Alla olevat hinnat koskevat ostotilauksia. Verkkokaupasta tilattavien vuokralaitteiden toimitusmaksuista ilmoitetaan kyseisten tuotteiden sivuilla.

Vähintään 100 €:n tilaukset verkkokaupassa saavat ilmaisen toimituksen Matkahuollon Lähellä-pakettina (poislukien ilmastointilaiitteet ja vuokralaitteet). 

Vähintään 300 €:n verkkokaupan tilauksiin on lisäksi valittavissa ilmainen toimitus Matkahuollon jakopakettina (poislukien ilmastointilaitteet ja vuokralaitteet).

Matkahuolto
  Lähellä-paketti


Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon,
Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit,
Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on 1 200 kautta maan. Saat tekstiviestin tai
sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Hinta on 5.90 €.

Matkahuolto
  Jakopaketti


Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen
arkipäivisin. Hinta on 11.90 €.

Asennukset ja kotiinkuljetus
Asennuksista, kotiinkuljetuksista ym. muista käynneistä sovitaan aina erikseen.

Asennus- ja kotiinkuljetuspalvelumme toimii Helsingin seudulla ja tapauskohtaisesti myös kauempana. Kotiinkuljetuksen hintaan vaikuttaa matkan pituus ja tilauksen koko. Normaali hinta on 20 €.

Ilmastointilaitteiden toimitus

Suurimmat ja painavimmat laitteet, kuten Issimo ja Palma DC toimitetaan esimerkiksi Matkahuollon tai Kaukokiidon kautta kotiovelle ympäri Suomen hintaan 50 €.

Muut ilmastointilaitteet, kuten Nano ja Cube toimitetaan 20 €:lla perille. Tuomme joko itse (pääkaupunkiseudulla), tai esimerkiksi Matkahuoltoa käyttäen. Halutessasi toimitetaan
 lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset) hintaan 20 €. Siitä voit ilmoittaa ostoskorin Erityistoiveet -kenttään.

Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä (koskee Matkahuollon toimituksia).

Ilmastointilaitteen palautus etämyynnissä
Ilmastointilaitteen palautuksesta veloitamme palautuskulut asiakkaalta. Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeet tavaran ja maksun palauttamisesta.

Yleistä verkkokaupasta

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, organisaatiolle ja yrityksille. Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta verkkomaksulla. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen verkkokaupasta

Tuotteet tilataan Internetin välityksellä osoitteesta www.allergia-apu.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, otamme yhteyttä asiakkaaseen viipymättä.

Maksaminen verkkokaupassa

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Maksu Verkkopankissa

Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, POP pankit, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Handelsbanken, S-Pankki sekä Ålandsbanken. Verkkopankissa maksaessan Paytrail Oyj toteuttaa maksunvälityspalvelun yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin.

Maksut Visa, MasterCard tai American Express-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, MasterCard tai American Express-korteilla, Allergia- ja Sisäilma-apu Oy toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, MasterCard ja American Express-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj  (y-tunnus: 2122839-7)
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

 

Lasku, luotto ja osamaksu
 

Collector

Veloitamme maksutapalisänä 2 %, kun ostat Collectorin palveluilla.

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka. 

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.

Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.  

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Kestotilaukset
Kestotilaukset laskutamme maksulinkillä. Kestotilauksista emme veloita pienlaskutuslisää, vaikka tilaus olisi alle 50 €.

Joitakin tuotteitamme pystyy tilamaan kestotilauksena. Suosittelemme tilaamaan esimerkiksi vaihtosuodattimia kestotilauksena, jolloin ei tarvitse itse seurata milloin on aika niitä vaihtaa, vaan suodattimet lähetetään suoraan asiakkaalle määrätyin väliajoin.

Ostoskoriin kerätään pelkästään ne tuotteet, joista haluaa tehdä kestotilauksen. Ostoskorissa laitetaan rasti ruutuun "Tee tästä tilauksesta kestotilaus". Sitten valitaan kestotilauksen voimassaoloaika. Sen jälkeen valitaan toimituksen tiheys; 3 kk:n, 6 kk:n tai 12 kk:n välein.

Lähetämme s-postitse maksulinkin ennen toimitusta (vaikka tilatessa ainoana maksutapana on lasku). Silloin voi vielä perua tilauksen, vastaamalla s-postiin. Muuten lähetämme tilauksen kun maksu on suoritettu.

Laskuttajana Allergia- ja Sisäilma-apu
Kaupungit, kunnat ja muu julkishallinto sekä isot yritykset voivat maksaa myös laskulla. Pienille yrityksille myymme laskulla harkinnan varaisesti. Myös kestotilaajat saavat maksaa laskulla. Verkkokaupasta on mahdollista ostaa verkkolaskutuksella. Alle 50 €:n laskuista veloitamme 5 € pienlaskutuslisää. Pidätämme oikeuden olla myymättä laskulla.

Tilaaminen puhelimitse tai sähköpostilla 

Tilauksen voi tehdä myös puhelimitse tai sähköpostilla. Kaikkia tuotteita ei voi edes tilata verkkokaupan kautta. Tälläisiä tilauksia ovat mm. ilmanpuhdistimien vuokraus. 

Maksutavat puhelin- ja sähköpostitilauksissa

Puhelimitse tai sähköpostilla tehdyt tilaukset maksetaan yleensä ennakkoon. Lähetämme sähköpostilla maksulinkin, jota klikkaamalla pääsee maksamaan verkkopankissaan, tai muulla valitsemallaan tavalla. Maksun voi suorittaa myös myymälässämme tuotteita noudettaessa.

Mikäli puhelin- tai sähköpostitilauksen summa on alle 50 €, veloitamme 5 € pienlaskutuslisää.

Kaupungit, kunnat ja muu julkishallinto sekä isot yritykset voivat maksaa myös laskulla. Pienille yrityksille myymme laskulla harkinnan varaisesti. Alle 50 €:n laskuista veloitamme 5 € pienlaskutuslisää. Pidätämme oikeuden olla myymättä laskulla.

Takuuehdot

Allergia- ja Sisäilma-avun tuotteilla on täydelliset valmistajan myöntämät takuuehdot. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet ja asianmukaisessa käytössä syntyneet viat. Tuotteen takuuaika käy ilmi tuotteen teknisistä tiedoista sekä maksukuitista ja lähetteestä, joka toimii myös takuutodistuksena. Takuu on voimassa ostopäivästä ilman erillistä valmistajan takuutodistusta.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita ja virheellisiä toimituksia. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Allergia- ja Sisäilma-apuun aina ennen palautusta. Asiakaspalautukset toimitetaan postin ilmaisella asiakaspalautuksella, paitsi jos asiakas on saanut ilmaisen toimituksen. Silloin veloitamme palautuksesta 7 €. Palautusoikeus ei koske yrityksiä eikä noudettuja tuotteita. Palautuskulut ovat kuluttajan vastuulla siinä tapauksessa, että tuotetta ei voida kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
  • nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • IBAN muotoinen pankkitilinumerosi (rahan palauttamiseksi), sekä kopio tilausvahvistuksesta.

Pyydämme palauttamaan tuotteet Postin asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Allergia- ja Sisäilma-apu , Sturenkatu 43, LH207A, 00550 HELSINKI

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Allergia- ja Sisäilma-apu Oy suosittelee käyttämään tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tavaran vastaanotosta. Mikäli laskukopiota ei ole asiakaspalautuksen mukana, veloitamme ylimääräisestä työstä 9,00 €. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Arvioitu käsittelyaika on noin viikko.

Seuraavassa suora lainaus Kuluttajaviraston verkkokauppaohjeesta: "Peruuttamisaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön."

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Hygieniatuotteet

Hygieniatuotteilla on sama 14 päivän palautusoikeus, mutta niitä ei missään nimessä voi ottaa käyttöön tai sellaisen hygieniatuotteen pakkausta avata, jota ei enää saa kiinni (esim. hengityssuojaimet). Hygieniatuote kärsii käyttämisestä aina, eikä tuotetta voida myydä uutena eteenpäin tämän jälkeen. Hygieniatuote on esim. hengityssuojaimet, suolapiippu ja hengityslämmitin.

Mikä on palautusmahdollisuuden säilyttävä kokeilu?

Tuotetta ei ole käytetty eikä tuotteessa ole käytön jälkiä (= myyjä voi myydä sen uudestaan). Mikäli palautuksessa ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai tuote, pakkaus tai jokin niiden osista on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä niin palautusoikeutta ei ole.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen a-a(at)allergia-apu.fi tai soittaa 09-323 8962 tai postitse: Allergia- ja Sisäilma-apu, Sturenkatu 43, LH207A, 00550 HELSINKI

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Tuotevastuu

Allergia- ja Sisäilma-apu ei vastaa käyttöohjeiden vastaisesta tuotteiden käyttämisestä tai välillisistä vahingoista.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Allergia- ja Sisäilma-apu käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
 

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tämä on Allergia- ja Sisäilma-apu Oy:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Viimeisin muutos 24.5.2018.

 

1. Rekisterinpitäjä

Allergia- ja Sisäilma-apu Oy; Y-tunnus: 1952254-6
Sturenkatu 43, LH207A
00550 Helsinki
Asiakaspalvelu
a-a(at)allergia-apu.fi

 

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

Fredrik Lönnfors, fredrik.lonnfors(at)allergia-apu.fi

 

3. Rekisterin nimi

Allergia- ja Sisäilma-apu Oy:n asiakasrekisteri.

 

4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on
rekisterinpitäjän oikeutettu etu (asiakassuhde).

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on kauppiaan ja kaupan asiakkaiden välisen suhteen hoito.

 

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat:Asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja tilaustiedot. Vuokratessa tallennamme toisinaan myös vuokraajan antaman henkilötunnuksen, jonka poistamme kun vuokralaitteet palautetaan.

 

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, myymälässä, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.

 

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Rekisterin tietoja ei luovuteta eikä myydä ulkopuolisille. Tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

 

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakasrekisteriä käsitellään ehdottoman luottamuksellisena ja se on asianmukaisesti suojattu ulkopuolisilta. Tietoja säilytetään tietokannassa, jota käyttävät vain verkkokauppaa ylläpitävät henkilöt. Jokaisella käyttäjällä on henkilökohtainen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa. Rekisterin käyttöoikeuksia myöntää ja valvoo rekisteriasioita hoitava henkilö.

 

9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää sähköpostitse rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

 

10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet. Pyynnöt tulee lähettää sähköpostitse rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).