Toimitusehdot

Allergia- ja Sisäilma-apu Oy

Verkkokaupan ja muun myynnin toimitusehdot voimassa 28.12.2023 alkaen:

Toimitustavat ja -kustannukset

Toimitamme tuotteita eri puolille Suomea. Toimitus tapahtuu pääsääntöisesti Postin ja Matkahuollon kautta, toimitusaika on 1- 5 arkipäivää. Verkkokaupassa arkisin kello 14.00 mennessä tehdyt tilaukset lähtevät yleensä samana päivänä. Mitään käsittelykuluja ei peritä. Alla olevat hinnat koskevat ostotilauksia. Verkkokaupasta tilattavien vuokralaitteiden toimitusmaksuista ilmoitetaan kyseisten tuotteiden sivuilla.

Vähintään 120 €:n tilaukset verkkokaupassa saavat ilmaisen toimituksen Postin Postipakettina tai Matkahuollon Lähellä-pakettina (poislukien ilmastointilaitteet, vuokralaitteet ja mahdollisesti muita lisäkustannuksia aiheuttavia lähetyksiä). 

Vähintään 300 €:n verkkokaupan tilauksiin on lisäksi valittavissa ilmainen toimitus Postin Kotipakettina (poislukien ilmastointilaitteet, vuokralaitteet ja mahdollisesti muita lisäkustannuksia aiheuttavia lähetyksiä). 

Postipaketti / SmartPost

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Postin palvelupisteeseen tai automaattiin. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Toimitusaika 1-2 arkipäivää. Nopea ja seurattavissa, nouda haluamastasi noutopisteestä. Hinta on 6.90 €

Lähellä-paketti

Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on 1 200 kautta maan. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Hinta on 8.90 €.

Kotipaketti

Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin. Hinta on 12.90 €.

Express-paketti

Perillä pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä. Toimitetaan suoraan asiakkaalle ma–pe klo 16 mennessä ilman erillistä ilmoitusta. Pitää siis olla kotona tai työpaikalla vastaanottamassa, ja pitää olla pääsy sisään ovelle asti. Hinta on 11,90 €.

Pikkupaketti

Lähetämme tilauksesi XXS-Pikkupakettina, jonka Posti jakaa pääsääntöisesti suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi, Jos lähetys ei mahdu postilaatikkoon, se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Pikkupaketilla on kevyt seuranta. Paketista tulee merkintä seurantaan, kun posti ottaa paketin vastaan, postinjakaja ottaa paketin kyytiin ja lopulta kun paketti jaetaan postilaatikkoon tai on noudettavissa Postista. Toimitusaika 2-4 arkipäivää (ei tiistaijakelua). Hinta on 4,90 €.

Asennukset ja kotiinkuljetus

Asennuksista, kotiinkuljetuksista ym. muista käynneistä sovitaan aina erikseen.

Asennus- ja kotiinkuljetuspalvelumme toimii Helsingin seudulla ja tapauskohtaisesti myös kauempana. Kotiinkuljetuksen hintaan vaikuttaa matkan pituus ja tilauksen koko. Normaali hinta on 35 €.

Ilmastointilaitteiden toimitus

Ilmastointilaitteet ja ilmalämpöpumput toimitetaan esimerkiksi Postin, Matkahuollon tai Schenkerin kautta ympäri Suomen ostoskorissa näkyvään hintaan, valitun toimitustavan mukaan.

Mahdollisuuksien mukaan toimitamme pääkaupunkiseudulla laitteita myös itse.


Ilmastointilaitteen palautus etämyynnissä

Ilmastointilaitteen palautuksesta veloitamme palautuskulut asiakkaalta. Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeet tavaran ja maksun palauttamisesta.

Yleistä verkkokaupasta

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, organisaatiolle ja yrityksille. Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta verkkomaksulla. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen verkkokaupasta

Tuotteet tilataan Internetin välityksellä osoitteesta www.allergia-apu.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, otamme yhteyttä asiakkaaseen viipymättä.

Maksaminen verkkokaupassa

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Maksu Verkkopankissa

Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, POP pankit, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Handelsbanken, S-Pankki sekä Ålandsbanken. Verkkopankissa maksaessan Paytrail Oyj toteuttaa maksunvälityspalvelun yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin.

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.

https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

Maksut Visa, MasterCard tai American Express-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, MasterCard tai American Express-korteilla, Allergia- ja Sisäilma-apu Oy toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, MasterCard ja American Express-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. 

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.

https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

Paytrail Oyj  (y-tunnus: 2122839-7)
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
 

Lasku, luotto ja osamaksu

Walley / Collector

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.  

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector / Walley Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector / Walley Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Saatte täydellisetCollector/ Walley Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen / usein kysytyt kysymykset löydät täältä

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät täältä

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät täältä.

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Kestotilaukset

Kestotilaukset laskutamme maksulinkillä. Kestotilauksista emme veloita pienlaskutuslisää, vaikka tilaus olisi alle 50 €.

Joitakin tuotteitamme pystyy tilamaan kestotilauksena. Suosittelemme tilaamaan esimerkiksi vaihtosuodattimia kestotilauksena, jolloin ei tarvitse itse seurata milloin on aika niitä vaihtaa, vaan suodattimet lähetetään suoraan asiakkaalle määrätyin väliajoin.

Ostoskoriin kerätään pelkästään ne tuotteet, joista haluaa tehdä kestotilauksen. Ostoskorissa laitetaan rasti ruutuun "Tee tästä tilauksesta kestotilaus". Sitten valitaan kestotilauksen voimassaoloaika. Sen jälkeen valitaan toimituksen tiheys; 3 kk:n, 6 kk:n tai 12 kk:n välein.

Lähetämme s-postitse maksulinkin ennen toimitusta (vaikka tilatessa ainoana maksutapana on lasku). Silloin voi vielä perua tilauksen, vastaamalla s-postiin. Muuten lähetämme tilauksen kun maksu on suoritettu.

Laskuttajana Allergia- ja Sisäilma-apu

Kaupungit, kunnat ja muu julkishallinto sekä isot yritykset voivat maksaa myös laskulla. Pienille yrityksille myymme laskulla harkinnan varaisesti. Myös kestotilaajat saavat maksaa laskulla. Verkkokaupasta on mahdollista ostaa verkkolaskutuksella. Alle 50 €:n laskuista veloitamme 5 € pienlaskutuslisää. Pidätämme oikeuden olla myymättä laskulla.

Tilaaminen puhelimitse tai sähköpostilla 

Tilauksen voi tehdä myös puhelimitse tai sähköpostilla. Kaikkia tuotteita ei voi edes tilata verkkokaupan kautta. Tälläisiä tilauksia ovat mm. ilmanpuhdistimien vuokraus. 

Maksutavat puhelin- ja sähköpostitilauksissa

Puhelimitse tai sähköpostilla tehdyt tilaukset maksetaan yleensä ennakkoon. Lähetämme sähköpostilla maksulinkin, jota klikkaamalla pääsee maksamaan verkkopankissaan, tai muulla valitsemallaan tavalla. Maksun voi suorittaa myös myymälässämme tuotteita noudettaessa.

Mikäli puhelin- tai sähköpostitilauksen summa on alle 50 €, veloitamme 5 € pienlaskutuslisää.

Maksulinkki on voimassa 14 päivää. Jos laskua ei makseta linkin voimassaoloaikana, lähetämme laskumuistutuksen sähköpostilla. Veloitus uuden laskun lähetyksestä on 5€..

Kaupungit, kunnat ja muu julkishallinto sekä isot yritykset voivat maksaa myös laskulla. Pienille yrityksille myymme laskulla harkinnan varaisesti. Alle 50 €:n laskuista veloitamme 5 € pienlaskutuslisää. Pidätämme oikeuden olla myymättä laskulla.

Takuuehdot

Allergia- ja Sisäilma-avun tuotteilla on täydelliset valmistajan myöntämät takuuehdot. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet ja asianmukaisessa käytössä syntyneet viat. Tuotteen takuuaika käy ilmi tuotteen teknisistä tiedoista sekä maksukuitista ja lähetteestä, joka toimii myös takuutodistuksena. Takuu on voimassa ostopäivästä ilman erillistä valmistajan takuutodistusta.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus etämyynnissä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita ja virheellisiä toimituksia. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Allergia- ja Sisäilma-apuun aina ennen palautusta. Asiakaspalautukset toimitetaan ohjeistamallamme tavalla. Veloitamme palautuksesta kustannusperusteisesti, joten vähennämme palautuksen toimituskustannukset maksupalautuksesta. Palautamme kuitenkin asiakkaan mahdollisesti maksamat toimituskulut, vaikka toimitus on tapahtunut, ja olemme siitä maksaneet. Palautusoikeus ei koske yrityksiä eikä noudettuja tuotteita.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
  • nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

Pyydämme palauttamaan tuotteet Postin asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Allergia- ja Sisäilma-apu , Sturenkatu 43, LH207A, 00550 HELSINKI

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postilta asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Allergia- ja Sisäilma-apu Oy suosittelee käyttämään tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tavaran vastaanotosta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Arvioitu käsittelyaika on noin viikko.

Seuraavassa suora lainaus Kuluttajaviraston verkkokauppaohjeesta: "Peruuttamisaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Jos pelkän tavaraan tutustumisen sijaan asiakas ottaa tavaran käyttöön ja päättää tämän jälkeen käyttää peruuttamisoikeutta, joutuu hän vastaamaan tavaran arvon alentumisesta, eikä saa suorittamaansa maksua kokonaan takaisin. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, myyjä voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta maksamaasi summaa."

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Hygieniatuotteet

Hygieniatuotteilla on sama 14 päivän palautusoikeus, mutta niitä ei missään nimessä voi ottaa käyttöön tai sellaisen hygieniatuotteen pakkausta avata, jota ei enää saa kiinni (esim. hengityssuojaimet). Hygieniatuote kärsii käyttämisestä aina, eikä tuotetta voida myydä uutena eteenpäin tämän jälkeen. Hygieniatuote on esim. hengityssuojaimet, suolapiippu ja hengitysilmanlämmitin.

Mikä on palautusmahdollisuuden säilyttävä kokeilu?

Tuotetta ei ole käytetty eikä tuotteessa ole käytön jälkiä (= myyjä voi myydä sen uudestaan). Mikäli palautuksessa ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai tuote, pakkaus tai jokin niiden osista on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä niin palautusoikeutta ei ole.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen a-a(at)allergia-apu.fi tai soittaa 09-323 8962 tai postitse: Allergia- ja Sisäilma-apu, Sturenkatu 43, LH207A, 00550 HELSINKI

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut matkahuollossa / postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio matkahuoltoon / postiin.

Tuotevastuu

Allergia- ja Sisäilma-apu ei vastaa käyttöohjeiden vastaisesta tuotteiden käyttämisestä tai välillisistä vahingoista.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Allergia- ja Sisäilma-apu käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tämä on Allergia- ja Sisäilma-apu Oy:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Viimeisin muutos 24.5.2018.

 

1. Rekisterinpitäjä

Allergia- ja Sisäilma-apu Oy; Y-tunnus:1952254-6
Sturenkatu 43, LH207A
00550 Helsinki

Asiakaspalvelu
a-a(at)allergia-apu.fi

 

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

Fredrik Lönnfors, fredrik.lonnfors(at)allergia-apu.fi

 

3. Rekisterin nimi

Allergia- ja Sisäilma-apu Oy:n asiakasrekisteri.

 

4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on rekisterinpitäjän oikeutettu etu (asiakassuhde).

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on kauppiaan ja kaupan asiakkaiden välisen suhteen hoito.

 

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat:Asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja tilaustiedot. Vuokratessa tallennamme toisinaan myös vuokraajan antaman henkilötunnuksen, jonka poistamme kun vuokralaitteet palautetaan.

 

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, myymälässä, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.

 

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Rekisterin tietoja ei luovuteta eikä myydä ulkopuolisille. Tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

 

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakasrekisteriä käsitellään ehdottoman luottamuksellisena ja se on asianmukaisesti suojattu ulkopuolisilta. Tietoja säilytetään tietokannassa, jota käyttävät vain verkkokauppaa ylläpitävät henkilöt. Jokaisella käyttäjällä on henkilökohtainen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa. Rekisterin käyttöoikeuksia myöntää ja valvoo rekisteriasioita hoitava henkilö.

 

9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää sähköpostitse rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
 

10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet. Pyynnöt tulee lähettää sähköpostitse rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).